IIR Magyarország

Bankszektor    PSD2    Enkon   IoT   Ipar 4.0

 
 

.

QA Szoftver-minőségbiztosítás szeminárium

Bevezető

Minőségbiztosítási és folyamatfejlesztési lehetőségek & gyakorlati megvalósításuk

Főbb témakörök:

  • A szoftverminőség-biztosítás megközelítései – Hogyan változik a QA?
  • A minőségbiztosítás és a tesztelés kapcsolata; Minőségbiztosítás és fejlesztés kapcsolata
  • Szoftverminőségi modellek és szabványok
  • Egyes fejlesztési folyamatokhoz kapcsolódó QA folyamatok
  • Termék és process QA - Fókuszban a folyamatok minőségbiztosítása
  • Quality Assurance-ból Quality Management
  • Szoftver-minőségbiztosítás központosítása és kiszervezése
  • Tesztelés a Cloud-ban

Előadók

Akiktől már biztosan tanulhat:

  • Bánki Orsolya, Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.
  • Bolla Dávid, Verification Engineer, Ericsson
  • Csákó Tamás, Chief Software Testing Engineer, Head of QA Department Szeged, EPAM Systems
  • Dr. Horváth Zsolt, ügyvezető igazgató, INFOBIZ Kft.
  • Ignácz Lívia, QA Manager, Magyar Telekom Nyrt.
  • Iván József, Software Testing Team Leader/Lead Software Testing Engineer, EPAM Systems
  • Kérdő Attila, Software Quality Management Service Line Director, Mortoff
  • Szenfner János, QA Manager, XAPT

Kinek ajánljuk?

A kurzus szólni kíván:

  • IT vezetőkhöz, IT szakértőkhöz,
  • minőségbiztosítási – QA - vezetőkhöz
  • minőségbiztosítási informatikusokhoz
  • minőségirányítással foglalkozó szakemberekhez,
  • tesztelési, fejlesztési szakemberekhez

1.nap

9.00 – 12.00 (közben kávészünet)
Termék és Folyamat QA - Fókuszban a folyamatok minőségbiztosítása

  • IT Industry trendek, kitekintés
  • A szoftverminőség-biztosítás megközelítései – Hogyan változik a QA?
  • QA helye a szervezetben – különböző szervezeti felépítésektől függően
  • Hogyan működik az egyes szervezeti modellekben a QA? (DevOps; SAFE; Tradicionális; stb.)
  • QA szerepe és feladatai
  • Termék QA – fejlesztés esetén
    • Deployment minőség, szoftver minőség, dokumentációk? Hogyan és mit mérjünk, milyen eszközökkel?
    • Hogyan review-zunk? Milyen lehetőségek vannak? pear review, code review, szoftver demók
  • Folyamat QA
    • Szabályok, együttműködés, feladatok, felelősség
    • QA csapat viselkedése és másokkal való együttműködés
    • Proaktivan és ne reaktívan
    • Oktatás, tudás átadás, átalakítás
  • A minőségbiztosítás és a tesztelés kapcsolata
    • Hogyan kapcsolódik a tesztelés a minőségbiztosításhoz?
    • Mi a különbség a minőségbiztosítás és tesztelés között?
  • Minőségbiztosítás és fejlesztés kapcsolata
  • A megfelelőség és a minőség kapcsolatának értelmezése a szoftverfejlesztésre vonatkozóan
  • Egyes fejlesztési folyamatokhoz kapcsolódó QA folyamatok
    • Vízesés modell esetén
    • Agilis fejlesztések során alkalmazott minőségbiztosítás

Előadók: Bolla Dávid, Verification Engineer, Ericsson és Szenfner János, QA Manager, XAPT

12.00 - 13.00 Ebédszünet

13.00 – 14.30
Szoftver-minőségbiztosítás központosítása és kiszervezése
Mikor és mely feladato(ka)t érdemes központosítani, illetve kiszervezni?

  • Mit is jelent a központosítás és a kiszervezés?
  • Mikor és miért érdemes központosítani, illetve kiszervezni?

Hogyan lehet a minőségbiztosítást cégcsoporton belül központosítani?
Center of excellence

  • Definíció
  • Miért hasznos?
  • Hogyan valósítható meg kis, közép és nagyvállalat esetén?
  • Esettanulmányok

Hogyan lehet a minőségbiztosítást cégcsoporton belül kiszervezni?

  • SLA (Service Level Agreements) based testing
  • Definíció
  • Metrikák
  • Managed Testing Services
  • Definíció
  • Hogyan valósítható meg?
  • A folyamat lépései: Assess/transition; Implement; Transform; Optimize
  • Hogyan mérhető a kiszervezés sikeressége?

Előadó: Iván József, Software Testing Team Leader/Lead Software Testing Engineer, EPAM Systems

14.30 – 15.00 Kávészünet

15.00 – 16.30
Tesztelés a Cloud-ban

  • Bevezetés: Cloud computing
  • Tesztelés a Cloud-ban:
    • Teszt környezetek
    • Teszt típusok
  • Esettanulmány: Cloud migráció tesztelése
    • Első lépések: Információ gyűjtés
    • Teszt stratégia: mit és hogyan teszteljünk a Cloud-ban
    • Teszt környezetek
    • Service virtualizáció
    • CI/CD: build pipeline

Előadó:Csákó Tamás, Chief Software Testing Engineer, Head of QA Department Szeged, EPAM Systems

16.30 Az első nap vége

2.nap

9.00 – 11.30 (közben kávészünet)

Szoftverminőségi modellek és szabványok

  • Mit értünk egy adott szoftver „jó” minőségén?
  • Szoftverminőség tanúsítása
  • A leggyakrabban alkalmazott termék- és folyamat-alapú tanúsítási lehetőségek
  • A különböző modellekben és szabványokban megjelenő minőségbiztosítási folyamatok bemutatása

A szoftver minőségének értékelésére szolgáló szabványcsaládok

  • Az új ISO 9001 és az új ISO 12207 szabvány
  • ISO 25000, termék minőségi attribútumok
  • A szabványok és kapcsolatuk ismertetése
  • A szabványok használatának bemutatása a szoftvertesztelési folyamatban

Előadó: Dr. Horváth Zsolt , ügyvezető igazgató, INFOBIZ Kft.

11.30 – 12.30

Minőségvezérelt fejlesztési módszertan – szemléletváltás a tesztelésben

·       A tesztelés, ahogy eddig ismertük, nem fenntartható

·       Újszerű megközelítés a gyakorlati tesztelésben, hogy mi irányítsuk a minőséget

·       Hogyan fejlesszük a tesztelési folyamatainkat

·       Software Quality Management a gyakorlatban: ahogy a profik csinálják

 

Előadó: Kérdő Attila, Software Quality Management Service Line Director, Mortoff

12.30 – 13.30 Ebédszünet

13.30 – 17.00 (közben kávészünet)

Quality Assurance-ból Quality Management

QA bevezetés után hogyan léphetünk egy szintet? Mi a különbség a QA és a QM között? Mi kell ahhoz, hogy QM-et csináljuk? Előnyök, hátrányok, buktatók, amire figyeljünk.

  • Általános bevezető, mi a QA és mi a QM? Mi a célja egyiknek, másiknak, mi a különbség közöttük?
  • QA-ból QM konkrét esettanulmány bemutatása:
    • Honnan indultunk:
      • QA kialakítása : bevezetett folyamatok, termékek, mérések
    • Hol tartunk most:
      • QM kialakítása: folyamat fejlesztés bevezetése, új termékek, új mérések
    • Hová tartunk:
      • QM helye egy IT szolgáltatási szervezetnél
      • Csapat szerepek, felépítés, hatáskör

Előadók: Bánki Orsolya,  Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.

Ignácz Lívia , QA Manager, Magyar Telekom Nyrt.

17.0 0 A szakmai képzés vége

Részletek

Rendezvény kezdete: 2017. december 13. 9:00
Rendezvény vége: 2017. december 14. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. október 27.

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 239,000.00
3 226,550.00
IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.