IIR Magyarország

Vezetői kommunikáció    Ügyfélszolgálat    Az új pénzmosás   Gas Pricing Expert   Fraud

 
 

.

Jog

Multinacionális vállalatok adatszolgáltatási kötelezettsége

Üzleti reggeli

2017. június 4-től átültetésre kerül a hazai jogrendbe az EU adóelkerülés visszaszorítását célzó csomagjának újabb része, mely minden olyan multinacionális vállalatot érint, amely az EU-n belül tevékenykedik. Az új kötelezettség nem más, mint az országonkénti jelentések (CbCR) elkészítésének és benyújtásának kötelezettsége.

Ennek értelmében tovább bővül azon vállalatok köre, akik érintettek az automatikus információcsere valamilyen kötelezettségében.

Fogalmi tisztázásokat és az jelentéskészítés feltételeinek pontosítását várják a piaci szereplők a jogalkotó és a hatóság részéről, tekintettel arra, hogy jelen adatcsere bőven túlmutat adott vállalatcsoport egyes vállalatainak adattovábbításán,ennél bonyolultabb és sokkal összetettebb szabályozásról lévén szó.

Jelenleg kérdésként fogalmazódik meg és foglalkoztatja a szakembereket, hogy Milyen multinacionális vállalatokat, vállalatcsoportokat érint a szabályozás?”, hogy mik a tartalmi és formai követelmények a jelentés kapcsán? továbbá, hogy „Mikor kell elkészíteni a jelentést? Mikor kell megküldeni az első jelentést?”

Jelentést kell készítenie ugyanismajd ezt továbbítani a nemzeti adóhatóság felé főszabályként az adott vállalatcsoport anyavállalatának, amennyiben a vállalatcsoport éves konszolidált árbevétele meghaladja a 750 millió eurót. Továbbá, ha adott vállalatcsoport anyavállalata valamiért nem kötelezett a saját országában CbCR jelentés készítésére, akkor speciális szabályok szerint a vállalatcsoport leányvállalatainak kell ezt a jelentést elkészíteniük.

Többek között ezeket az aktualitásokat, kérdéseket veszi sorrarendezvényünk egy üzleti reggeli keretében kormányzati – jogalkotói, hivatali előadások, valamint vállalati ESETTANULMÁNY által választ keresve a felvetett kérdésekre.

Rendezvény kezdete: 2017. Június 27. 9:00
Rendezvény vége: 2017. Június 27. 11:30
Részvételi díj: 59.000 HUF+ÁFA

Kulcsfontosságú tudnivalók az értékesítés és a szerződéskötések során felmerülő jogi kérdésekről

2017. július 5-6.

Előadó: dr. Fülöp László , Ügyvéd, Külkereskedelmi és gazdasági szakjogász, a Fülöp és Társa Ügyvédi Iroda vezetője

„Átfogó ismeretet biztosított a szerződésjoggal kapcsolatban. A gyakorlati példák nagyon hasznosnak bizonyultak.”

Peti Ákos, Szolgáltatás menedzser, MVM Kontó Zrt.

Rendezvény kezdete: 2017. Július 05. 9:00
Rendezvény vége: 2017. Július 06. 17:00
Részvételi díj: 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő: 2017. június 2.

Globalizálódó világunkban egyre több vállalatot érintenek azok a kérdések, amelyek nem egy bizonyos ország specifikusságai, hiszen adott vállalat működése több országot, vagy akár kontinenst is felölel.

Egyre nagyobb a multinacionális vállalatok piaci részesedése, akár külföldi anyavállalat magyarországi leányvállalatait, akár magyarországi anyavállalat külföldi leányvállalatait tekintjük.

A mátrixszservezetek, SSC-k, Delivery Centerek jelentős szerepet játszanak a globális működés során, ezen szervezeti struktúrák is megjelennek a piacon a költséghatékonysági megfontolások miatt, melyek fókuszában a költségcsökkentés, hatékonyságnövelés és profitnövelés állnak.

De vajon hogyan lehet összehangolni azoknak az országoknak jogi, HR, TB, Adózási, stratégiai és folyamatmenedzsment célkitűzéseit és elvárásait, amelyek az egyes határokon átnyúló vállalatok részét képezik?

Többek között ezeket a megváltozott környezeti és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK hatósági, hivatali, szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.

A rendezvény főbb témái:

  • Mátrixszervezet – virtuális szervezetek: feladatmegosztás, feladatkörök meghatározása – riportolás
  • SSC-k létjogosultsága jelen gazdasági környezetben
  • Adatfeldolgozás, adatkezelés, adattovábbítás: cégcsoporton belüli információtovábbítás, szervezeti egységek közötti adattovábbítás
  • Felhasználási és szerzői jogok, védett információk a globális működés kapcsán – Licenszek és a szellemi alkotások jogszerű használata/biztosítása
  • Munkajog, adó és javadalmazás: munkajogi, adózási, TB kérdések - kirendelési szerződések: Európán belül – Európán kívül
  • Deliverey Centerek: munkaerő-biztosító: munkaerő-kölcsönzők üzleti létjogosultsága
  • Javadalmi kérdések: eltérő kultúrák esetében - dolgozói elégedettség
Rendezvény kezdete: 2017. Július 11. 9:00
Rendezvény vége: 2017. Július 12. 17:00
Részvételi díj: 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő: 2017. június 2.

2 napos intenzív képzés mind jogi, mind IT szemszögből

Gyakorlati szakemberek, gyakorlatorientált látásmóddal

Fókuszban:

  • Speciális szakkifejezések a szerződésekben
  • IT szerződéskialakítás és –menedzsment
  • IT projektszerződések
  • IT szolgáltatói szerződésjavaslat értékelése
  • IT szerződéskontrolling és szerződéskrízisek
  • IT jogi kérdések bemutatása az IBM példáján keresztül
  • A felhő alapú informatikai szolgáltatásbérlés szerződéses háttere
  • Az IT szerződésekkel kapcsolatban felmerülő főbb adatvédelmi kérdések
  • Service Level Agreement & IT Infrastructure Library

Korábbi résztvevőink mondták:

„Nagyon széles körű és több nézőpontot felvonultató áttekintés az IT működésének jogi vonzatairól.”

„A napi problémákat gyakorlati szempontból megközelítve mutatott be fontos IT jogi területeket.”

„Az előadásoknak sikerült a jogász szemszögéből láttatni az IT (és jog) problémáit”

„Hasznos, naprakész információkkal szolgált az IT szerződések mindennapi kérdéseiről, problémáiról.”

„Átfogó, több szempontból körüljárt, interaktív, gyakorlati szemléletű előadások, nagyon jó előadók.”

Rendezvény kezdete: 2017. Szeptember 06. 0:00
Rendezvény vége: 2017. Szeptember 07. 0:00
Rendezvény ára: 249.000 HUF+ÁFA
Kedvezményes ár: 219.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő: 2017. július 21.

Vegyen részt három napos rendezvényünkön és mélyedjen bele a transzferárazás legaktuálisabb kérdéseibe szakértők, vállalati szakemberek és a NAV szemüvegén keresztül!

A rendezvény fókuszában:

  • Transzferárazás aktuális kérdései – Lehetőségek és veszélyek a transzferárazásban
  • Dokumentáció: túl az elméleten - gyakorlati kérdések
  • Felelősség a nyilvántartás elkészítéséért
  • Csoporton belüli pénzügyi tranzakciók árazása
  • Mit vizsgál a NAV?
  • Árazási modellek a régióban
  • A legutóbbi törvény módosítások hatása a transzferár nyilvántartás készítésére

Szakembereink:

  • Girászin János, Partner - Transzferár Szolgáltatások, Niveus Consulting Grup
  • dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék
  • Lakatos Zsuzsa, ügyvezető, transzferár- és adószakértő, Tax Revolutions Tanácsadó Kft.
Rendezvény kezdete: 2017. Szeptember 21. 9:00
Rendezvény vége: 2017. Szeptember 22. 17:00
Rendezvény ára: 249.000 HUF+ÁFA
Kedvezményes ár: 219.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő: 2017. augusztus 4.

Felszakadozik a felhőzet?! – A felhőben tárolás kihívásai

Manapság már szinte nincs olyan vállalat, amely nem használna valamilyen felhő megoldást.

Egyes vállalatok kitették CRM, Sales támogató, vagy éppen levelezőrendszerüket is felhőbe.

Ami jelenleg kérdésként fogalmazódik meg a cégvezetés részéről, hogy Publikus, Private Felhőt használjanak-e, vagy csupán erőforrást, távkapacitást béreljenek , illetve, hogy mely vállalati folyamatot érdemes felhőbe tenni?

Rendezvényünkön bemutatjuk a felhő bevezetésének folyamatát a döntést megelőző és azt követő teendőket, hogy milyen költséghaszon elemzést célszerű végezni - a felhő megtérülése kapcsán a bevezetést megelőzően, valamint azt is, hogy „Milyen felhőszolgáltatást válasszunk? – a szállítói függés csökkentése” érdekében akár egylevelezőrendszer díjemelése kapcsán, vagy egy eddig ingyenes szolgáltatás fizetőssé tétele esetében.

Mindemellett a szerződéses keretek - a felhő jogi szabályozása is kiemelt helyet foglal el a tematikában, így nagy hangsúlyt fordítunk azon kérdés megválaszolására, hogy „Miért fontos, hogy a tender kiírása előtt legyen megírva a szerződés?”, valamint „Milyen fizikai adatbiztonság van a felhőben?” és „Milyen rendszereket és milyen módon lehet felköltöztetni felhőbe?”,tekintettel arra, hogy még mindigszámos bizonytalanság és pontatlanság kíséri a felhőbe költözés folyamatát az adatvédelem és IT biztonság kapcsán is.

Külön kiemeljük a felhő és GDPR esetében az egyetemleges felelősség kérdésétés az EU-n kívüli adattárolás aggályait, továbbá bemutatjuk azt is, hogy„Milyen módon lehet auditálni a felhőszolgáltatót?”

Idén január elején jelent meg az MNB részéről az az ajánlás, amely a „Pénzintézeti Felhő” feltételrendszerét határozza meg, de itt kell megjegyezni, hogy az ebben foglaltak más szektorbeli vállalatok számára is hasznosíthatóak, továbbá rendezvényünkön bemutatjuk a felhő technológia és adatmigráció kihívásait is.

Többek között ezeket a megváltozott környezeti és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK hatósági, hivatali, szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.

Konferenciánk szektorsemleges rendezvény, hiszen minden szektorból vannak olyan megoldások, megvalósult projektek, amelyek más piaci szereplők számára is hasznos információkkal szolgálnak, és hozzáadott értéket nyújtanak.

Együttműködő partnereink:

Forpsi  Aruba Cloud

 

 
Rendezvény kezdete: 2017. Október 17. 9:00
Rendezvény vége: 2017. Október 17. 17:00
Részvételi díj: 99.000 HUF+ÁFA
Speciális ár:

1 fő: 99.000. Ft + áfa

2 fő: 169.000. Ft + áfa

3 fő: 199.000. Ft + áfa

IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.