IIR Magyarország

Bankszektor    PSD2    Enkon   IoT   Ipar 4.0

 
 

.

Asszertív konfliktuskezelési technikák a mindennapi gyakorlatban

Bevezető

Bizonyára Ön is volt már részese olyan meetingnek vagy értekezletnek, amelynek vitája alatt nagyon kellemetlenül érezte magát és nem igazán tudta kezelni a helyzetet, főleg nem megfelelően képviselni az álláspontját. Márpedig a konfliktusokat kezelni kell, sőt konfliktusok nélkül nincs fejlődés, nincs előrehaladás.

Tréningünkön a résztvevők megtanulják helyesen kezelni a konfliktusokat, és profitálnak a mindennapi konfrontációkból!

Tréningünk kiváló útmutatást nyújt a konfliktuskezelési technikák tekintetében.

A program célja, hogy

  • elméleti ismeretek és változatos gyakorlatok segítségével lehetőséget nyújtson Önnek arra, hogy megismerje és bővítse konfliktuskezelési repertoárját,
  • konfliktuselemzési módszerek révén fejlődjön a  konfliktusokhoz való helyzetfüggő hozzáállása,
  • formálódjon konfliktus-felfogási  szemlélete,
  • képes legyen  erőforrásként kezelni a konfliktusokat,
  • felkészítse Önt  a nehéz helyzetek kezelésére és elvárásainak világos, asszertív megfogalmazására.

A tréning tartalmából:

  • Viselje el a kritikát! - Készüljön fel a konfliktusokra! - Legyen kész tisztázni a konfliktushelyzeteket!
  • Tartsa kézben a konfliktusokat!
  • Különbözőségünk erőforrásként való hasznosításának lehetőségei
  • Konfliktus-elemzés másképp
  • Elméletek – módszerek – technikák a konfliktuskezelés szolgálatában

A tréningen:

  • a résztvevők foglalkozhatnak saját konfliktusaikkal, illetve a környezetükben zajló konfliktusokkal, azokra ránézhetnek elemző szemmel,
  • kérdőívek segítségével, valamint a csoporttól kapott visszajelzések által képet alkothatnak saját konfliktuskezelési repertoárjukról,
  • gondolkodhatnak a fejlődésük irányairól , ötleteket kaphatnak annak megvalósításához,
  • megismernek néhány konfliktus-megelőzési, illetve konfliktuskezelési technikát/ lehetőséget .

Tréner

Sipeki Irén

szakpszichológus

SE Pető Intézet

OH szaktanácsadó

1997 óta foglalkozik alkalmasság-vizsgálatokkal, felnőttképzéssel, tanácsadással. Strukturált T-csoport vezetőként közreműködött többek között a Nokia létszámleépítéshez kapcsolódó outplacement tréningjének, valamint BV Intézetek csapatépítő, egészségprevenciós tréningjeinek lebonyolításában. Munkája részeként kommunikációs és empátiás készségfejlesztő, valamint értékesítési tréningeket tart. Pszichológus, szociológus végzettséggel rendelkezik. Egyéni, pár- és családterápiás tanácsadással is foglalkozik. A Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja.

Program

A tréning tartalma

Viselje el a kritikát! - Készüljön fel a konfliktusokra! - Legyen kész tisztázni a konfliktushelyzeteket!

  • „Most már elég” – Ha már betelt a pohár. Hogyan kell reagálnia?
  • Tiszta és célirányos kommunikáció. Fejlesszen ki hatékony problémamegoldó stratégiákat!
  • Kritika, amely „élni hagy”. Visszacsatolás, mint visszajelzés megsemmisítés helyett
  • Hogyan fogalmazzon meg helyesen kritikus álláspontot illetve hogyan fogadja el azt?
  • A diplomatikus szemléletmód szerepe

Tartsa kézben a konfliktusokat!

  • Ütközési helyzetek a munkahelyi környezetben
  • Ismerje meg a konfliktusok forgatókönyvét!
  • Jelek, melyekből azonosíthatja, mely szakaszában tart a konfliktus
  • Erős érzelmek megjelenése a konfliktushelyzetekben

Öntudatosan és magabiztosan

  • Hogyan mutatkozzon mindig barátságosnak és egyenesnek?
  • Hogyan tudja egyre jobban érvényesíteni akaratát?
  • „Igen, meg tudom csinálni!” – Belül stabil, kívülről szemlélve rugalmas!
  • „Keep cool!” - Kerülje el a pánikot és maradjon cselekvőképes!

Bátran – Emberien – Mesterien

  • Minden ember más – A nehéz emberekkel való helyes bánásmód
  • Csak semmi pánik! Senkitől és semmitől – Bátran mondjon nemet és állítson fel határokat!

Hiteles – Higgadt – Logikus

  • A frusztráció és agresszió, mint erőforrás értelmes alkalmazása
  • Gyakorlat teszi a mestert – A nem bosszankodás személyes stratégiájának kidolgozása
  • Árral szembe menni – Tanuljon meg kikapcsolódni gombnyomásra egy fárasztó nap után
  • Fedezze fel személyes belső egyensúlyát a csúcsteljesítmény és a jó közérzet között! Maradjon egyensúlyban!
  • A győzelem a fejben dől el – Személyes blokádok minimalizálása

Különbözőségünk erőforrásként való hasznosításának lehetőségei

  • Hogyan értheti meg jobban mások viselkedését/működését?
  • Asszertív/ agresszív/ szubmisszív viselkedés
  • A saját asszertivitás gátjainak azonosítása
  • Hogyan szolgálhatja a konfliktus a vállalati tevékenység és a kapcsolatok fejlődését?

Konfliktus-elemzés másképp

  • Saját, jelenleg meglévő konfliktuskezelési repertoár feltérképezése
  • Az én-közlések hatékonysága
  • Mi köze a konfliktuskezeléshez az érzéseknek és az igényeknek?
  • Az aktív hallgatás technikája
  • Dramatikus technikák

Elméletek – módszerek – technikák a konfliktuskezelés szolgálatában

  • TA - Tranzakcióanalízis
  • Asszertív kommunikáció
  • A figyelem és az empátia fejlesztése
  • A tiszta kommunikációt segítő apró technikák tanulása , gyakorlása

A tréningen:

  • a résztvevők foglalkozhatnak saját konfliktusaikkal, illetve a környezetükben zajló konfliktusokkal, azokra ránézhetnek elemző szemmel,
  • kérdőívek segítségével, valamint a csoporttól kapott visszajelzések által képet alkothatnak saját konfliktuskezelési repertoárjukról,
  • gondolkodhatnak a fejlődésük irányairól, ötleteket kaphatnak annak megvalósításához,
  • megismernek néhány konfliktus-megelőzési, illetve konfliktuskezelési technikát/ lehetőséget.

Részletek

Rendezvény kezdete: 2018. február 09. 9:00
Rendezvény vége: 2018. február 09. 17:00
Rendezvény ára 129.000 HUF+ÁFA
Kedvezményes ár 99.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. december 22.

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 129,000.00
2 124,050.00
3 119,100.00
IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.