IIR Magyarország

Flottamenedzsment    Felhő    Onboarding   AgiconCamp 2017   Renewable energy

 
 

.

Onboarding - Beillesztési stratégia a lojalitás növeléséért és a megtartásért

Bevezető

Az ONBOARDING, mint az üzleti stratégiák új alternatívája még nem a mindennapok része a vállalatok életében. Azonban a tendenciák azt mutatják, hogy egyre több cég belátja szükségét a HR folyamatok fejlesztésének, és ezen innováció élenjáró képviselője a toborzás és kiválasztás kettősének kiegészítője, a beillesztés. Ennek a hármas folyamatnak az összekapcsolása, az orientációs programok kialakítása és beépítése a mindennapokba elengedhetetlen eszköz a munkaerő megtartáshoz és a lojalitás növeléséhez. Számos módszer áll a szakemberek rendelkezésére, amely a beillesztést segíti – kezdve az interjúk során alkalmazható tesztekről, az onboarding day-en át, egészen a mentori programokig.

A szeminárium fő kérdésfelvetése az, hogy ez a feladat is a HR vállát kell, hogy nyomja, vagy érdemes erre külön szakembert alkalmazni, aki felügyelni tudja a megszervezett szocializáció folyamatát és biztosítani tudja a sikerességét.

Fókuszban:

  • Mi is az az onboarding?
  • A toborzás-kiválasztás és az onboarding kapcsolata
  • Motivációs eszközök az onboarding kapcsán
  • Onboarding és Mentor program
  • Lojalitásnövelés és az onboarding szerepe az employer branding-ben
  • A vezető szerepe az onboardingban
  • Hogyan mérhető az onboarding sikeressége?
  • HR szerepe a beillesztésben

Előadók

Akiket már előadóink között köszönthetünk:

  • Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.
  • Bohács Bernadette, HR Ügyvezető igazgató, Ericsson Magyarország és Közép-Európa
  • dr. Juhos Andrea, Managing Partner, Lee Hecht Harrison
  • Pálinkásné Lőrincz Ildikó, Corporate Recruiter, Tech Mahindra
  • Szabó Tímea, Ügyvezető partner, Centaer Consulting

Kinek ajánljuk?

A rendezvény szólni kíván:

Hazai kis, közepes és nagyvállalatok

  • ügyvezetőihez, cégvezetőihez,
  • onboarding menedzsereihez,
  • HR igazgatóihoz, vezetőihez, osztályvezetőihez,
  • HR specialistáihoz, generalistáihoz,
  • illetve minden olyan szakemberhez, akinek munkaköre közvetlenül érinti a toborzás-kiválasztás-beillesztés folyamatait.

Program

08:20 Regisztráció

08:50 Megnyitó az IIR részéről

09:00 – 09:45

Mi is az az onboarding?

  • Mi az onboarding fogalma?
  • Mik az elemei, főbb lépései?
  • Milyen kompetenciákkal rendelkeznie az onboarding menedzsernek?
  • Mennyi időt igényel a folyamat és ezt az időintervallumot mi alapján határozza meg a cég?
  • Mitől válik egységgé a toborzás, a kiválasztás és a beillesztés?
  • Orientációs terv és program összeállítása
    • Miért fontos, hogy legyen egy kész stratégia?
    • Mit kell tartalmaznia az orientációs tervnek?
    • Ki állítsa össze a tervet?
      • A teljes HR osztály bevonása szükséges a kialakításhoz?
    • A program mit rejt magában?
    • Milyen típusai vannak és mi a fő funkciója? – egyéni és csapatszint megkülönböztetése
    • Milyen módszereket alkalmazhatnak a vállalatok a program során?
    • Milyen elemek támogatják a szakmai és kapcsolati beillesztést?
    • KKV vs Multi cég – milyen eltéréseket okoznak a különböző lehetőségek és erőforrások?

Előadó: Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.

09:45 – 10:30

A toborzás-kiválasztás és az onboarding kapcsolata

  • Hogyan lehet már a toborzás és kiválasztás során megalapozni a beillesztési metódust?
  • Mire kell oda figyelni a recruitment során, hogy biztosan sor kerüljön az onboardingra?
  • Egység létrehozása – toborzás – kiválasztás – beillesztés
    • Mi ennek az egységnek a lényege és milyen hatásai lehetnek/vannak?
  • Milyen jelentőséggel bír a toborzás, illetve kiválasztás, mint az orientációs programot megelőző folyamat?
  • Az első benyomás hatása: miként érhetjük el, hogy a lehető legpozitívabb kép alakuljon ki a jelöltben a vállalatról és az ott dolgozókról?
  • Milyen információkkal kell ellátni a jelölteket/új dolgozókat? Mire lehet szükségük ahhoz, hogy úgy döntsenek, hogy az adott cégnél akarnak dolgozni?
  • Ki(k)nek van szüksége beillesztésre? Meg kell különböztetni a vezető pozícióba érkező és a nem vezető pozícióba érkező belépőket?
  • A recruitment, mint pre-onboarding: Milyen élményt nyújthat a toborzás és kiválasztás folyamata?
  • Álláshirdetés szerepe az onboardingban – hogyan lehet megtalálni a megfelelő személyt a hirdetéssel?
    • Hogyan lehet azt sugallni, hogy hosszú távú elköteleződés a cél mind a két fél részéről?
    • Hogyan csábítható el a jó munkaerő a megfelelő álláshirdetéssel?

Előadó: Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.

10:30 – 11:00 Kávészünet

11:00 – 11:45

Motivációs eszközök az onboarding kapcsán

  • Új belépők motiválására legalkalmasabb eszközök, módszerek
  • Motiváció a különböző generációk esetében
  • Megfelelően motiválni az egyes dolgozókat – akár egyéni módszerekkel
  • A folyamat megfordítása – lehet, hogy érdemes lenne előbb embert találni, aztán eldönteni, hogy melyik pozícióra alkalmazza a cég?
  • A gamification, mint a motiválás legmodernebb eszköze – best practice
    • Mobile apps – online solutions
  • Hogyan tartható fent a lelkesedés? Az első egy évben hogyan fogható meg a motiváció csökkenésének folyamata?

Előadó: Szabó Tímea, Ügyvezető partner, Centaer Consulting

11:45 – 12:30

Onboarding és Mentor program

  • Onboarding program
    • Miből kell állnia egy onboarding programnak?
    • Kinek mi a feladata?
    • Milyen dokumentumokat szükséges átadni az új belépőknek?
    • Mire jó a welcome package?
      • Mit kell tartalmaznia a welcome csomagnak, hogy elérjük a célunkat?
    • Az egy napos vagy az egy hetes gyorstalpaló a hatékonyabb?
    • Mit nem szabad belesűríteni ebbe a napba/hétbe?
    • Hogyan tehető interaktívvá ez a nap/hét?
    • A vállalati kultúra elsajátítható egy dokumentum alapján?
  • Mentor program
    • A mentor  program alapjai, elemei
    • Hogyan döntik el, hogy ki a megfelelő személy erre a szerepre? Kiből lesz jó mentor?
    • Hogyan készítik fel a mentorokat erre a feladatra?
    • Mennyi ideig kell, hogy tartson a program?
    • A mentor feladatai, felelőssége – hogyan ne lépje át a határt?
    • Milyen feedback opciókat érdemes alkalmazni?
    • Mikortól engedhető el a mentorált keze?

Előadó: Bohács Bernadette, HR Ügyvezető igazgató, Ericsson Magyarország és Közép-Európa

12:30 – 13:30 Ebédszünet

13:30 – 14:15

Lojalitásnövelés és az onboarding szerepe az employer branding-ben

  • Hogyan növelhető a lojalitás az onboardinggal?
    • Eszközök, módszerek, praktikák
  • Mi a szerepe a beillesztésnek az employer brandingben?
    • Hogyan erősíti és tükrözi a vállalati képet a beillesztés?
  • Mikortól érdemes elkezdeni a lojalitás kialakítását?
    • Lehetséges már az álláshirdetéssel elköteleződést kialakítani?
    • Kinek van lehetősége befolyásolni a megfelelő beillesztési stratégiával elérhető lojalitást?

Előadó: dr. Juhos Andrea, Managing Partner, Lee Hecht Harrison

14:15 – 15:00

A vezető szerepe az onboardingban

  • Mekkora szerepet vállaljon a vállalat vezetője az onboarding folyamatban?
  • Ki lehet a vezető jobb keze ebben az időszakban?
  • A HR helyettesítheti/kiválthatja a vezetőt az onboarding során?
  • Hogyan lehet felkészíteni a vezetőt a beillesztési folyamat koordinálására?
  • Szükség van-e külön Onboarding Managerre vagy megéri spórolni ezen?
  • Feedback management az onboardingban
  • Mindkét oldalról érkező visszajelzés jelentősége
  • Teljesítményértékelés eszközei
  • Karrierépítés – milyen lehetőségeket tud biztosítani a vezető a beillesztés alatt állóknak? Eldönthető-e már a beillesztés során, hogy milyen kilátásai vannak az egyénnek?

Előadó: Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.

15:00 – 15:30 Kávészünet

15:30 – 16:15

Hogyan mérhető az onboarding sikeressége?

  • Milyen a megtérülési arány?
  • Milyen költségekkel jár és mennyire térül meg?
    • Hard és soft cost
  • Valóban hosszú távú befektetést jelent a beillesztésre fordított idő és pénz?
  • Hogyan mérhető az új belépő elégedettsége? Milyen időközönként szükséges visszajelzéseket kérni/adni?
  • Mitől érezhető a siker? Mitől érzi magát sikeresnek az új belépő? Mivel fokozható a sikerélmény?

Előadó: Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.

16:15 – 17:00

HR szerepe a beillesztésben – Kerekasztal beszélgetés

  • Mikortól és meddig a HR dolga a beillesztés?
  • Mennyi plusz munkát jelent a HR-nek az onboarding menedzselése?
  • HR szakember szaktudása, ami a beillesztést illeti
  • Milyen feladatokat tud elvégezni a HR-es az onboarding során?

Előadó: A nap előadói

Pálinkásné Lőrincz Ildikó, Corporate Recruiter, Tech Mahindra

17:00 A szeminárium vége

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2017. október 12. 9:00
Rendezvény vége: 2017. október 12. 17:00
Részvételi díj 169.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. augusztus 25.
Speciális ár Gyakornoki programok Szeminárium
(2017. október 3-4.)

Onboarding - Beillesztési stratégia a lojalitás növeléséért és a megtartásért
(2017. október 12.)

Részvételi díj a három napra együtt: 299.000 Ft + áfa

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 169,000.00
2 161,550.00
3 154,100.00
IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.