E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

E-KÖZIGAZGATÁS 2017

Bevezető

Az elektronikus közigazgatásban jelenleg fejlesztés-kialakítás alatt álló projektek és már bizonyos szakaszokkal lezárult programok (KÖFOP-NAVASZ, EKOP/ÁROP, ASP) állnak a figyelem középpontjában. Ezek mellett szintén hangsúlyosak az e-ügyintézést biztosító háttérrendszer elemei, azaz a különböző szoftverek és egyéb informatikai fejlesztések. Mindemellett a konferencián olyan témaköröket is érintenek a szakemberek, mint, hogy hol tart a jogi szabályozás, miként tudnak megfelelni a közigazgatási intézmények a gyakorlatban a jogszabályi előírásoknak, valamint, hogy hol tart a szemléletváltás kérdése a papíralapú ügyintézés és az elektronizálás kapcsán.

Fókuszban:

  • Elektronikus szolgáltatások a NAV-nál – az E-ügyintézési törvény hatályba lépett változásainak tükrében
  • SZEÜSZ-ök megvalósulása, hatékonysága
  • KÖFOP – E-közigazgatás
  • Dokumentumkezelési, elektronizálási kihívások és megoldások
  • Tapasztalatok az ASP2 projekt első fázisával kapcsolatban
  • ASP, EKOP/ÁROP, KÖFOP
  • E-építésügy
  • Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer
  • Központi Érkeztető Rendszer
  • Szoftverfejlesztés a közigazgatásban
  • A közigazgatás adatainak hasznosítása

Résztvevőink mondták:

„Átfogó képet adott a jelenlegi helyzetről több aspektusból.” (Lukács Mónika, elemző, NISZ Zrt.)

„Rálátást nyertem az e-közigazgatás különféle aspektusok szerinti megközelítésére.” (dr. Horváth Imre, e-közigazgatási és jogi referens, KEKKH)

„A konferencia sok aspektusból járta körbe az e-közigazgatás témakörét.” (Sallay János, informatikus, Csorvás város önk.)

Előadók

Előadóink között köszönthetjük:

  • Both András, Infokommunikációs igazgató, Lechner Tudásközpont
  • Czöndör Szabolcs, Főosztályvezető, NAV Ellenőrzési Főosztály
  • dr. Dávid Róbert, E-közigazgatási főosztályvezető, Belügyminisztérium
  • Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet
  • Kovács Zsolt, Főosztályvezető, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, KÖFOP Főosztály
  • Pataki Tamás, Business Development Manager DMS, Canon Hungária Kft.
  • Pándi Boglárka, Osztályvezető, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
  • dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
  • Sikolya Zsolt, Szakértő, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács
  • Surányiné dr. Temesi Mária, KÉR Igazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
  • Vágujhelyi Ferenc, Elnök, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács
  • Váradi András, Projektvezető, Magyar Posta Zrt.

Kinek ajánljuk?

A rendezvény szólni kíván:

A központi és helyi közigazgatási intézmények:

  • informatikai vezetőihez
  • irodavezetőihez
  • szervezeti és stratégiai vezetőihez
  • projektvezetőihez
  • főtanácsosaihoz és tanácsosaihoz
  • polgármestereihez és alpolgármestereihez
  • jegyzőihez és aljegyzőihez
  • hivatalvezetőihez
  • osztályvezetőihez
  • jogi vezetőihez
  • valamint mindazon funkcionális vezetőkhöz, akik részt vesznek a közigazgatási folyamatokban

Rendezvényünkre örömmel várjuk azon informatikai és szoftverfejlesztési szolgáltató vállalatok szakértőit is, akik a közszféra számára állítanak elő termékeket és szolgáltatásokat.

Program

08:20 Regisztráció

08:50 – 09:00 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről

Nap elnöke: Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet

09:00 – 09:40

Elektronikus szolgáltatások a NAV-nál – az E-ügyintézési törvény hatályba lépett változásainak tükrében

  • Elektronikus bevallások, szja. bevallás új módszere
  • Elektronikus adatszolgáltatások, illetve azok változásai
    • Online pénztárgép
    • EKÁER
    • Számlák online adatszolgáltatása
  • Elektronikus ellenőrzés
    • Adóhivatal elektronikus kommunikációja
    • Papíralapú dokumentumok elektronikus megőrzése
    • Elektronikus dokumentumkezelés
  • Elektronikus iratok az adóhivatalnál

Előadó: Czöndör Szabolcs, Főosztályvezető, NAV Ellenőrzési Főosztály

09:40 – 10:20

Dokumentumkezelési, elektronizálási kihívások és megoldások

  • Milyen folyamatok zajlanak le a dokumentumkezelés során a közigazgatásban?
  • Hogyan támogatják hatékonyan a munkafolyamatokat a professzionális beolvasó eszközök?
  • Az adatok digitalizálása, dokumentumarchiválás
  • Adatkinyerési metodikák
  • Erőforrások arányai az iratfeldolgozás során
  • A feldolgozás jövője, várható fejlesztések és módosítások

Előadó: Pataki Tamás, Business Development Manager DMS, Canon Hungária Kft.

10:20 - 10:45 Kávészünet

10:45 – 11:15

A Központi Érkeztető Rendszer

  • Az EKÜR és a KÉR
  • A KÉR felépítése, munkafolyamata
  • Eredmények, tapasztalatok, együttműködés
  • A továbbfejlesztés irányai

Előadó: Surányiné dr. Temesi Mária, KÉR Igazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

11:15 – 11:50

KÖFOP – E-közigazgatás

  • A BM alapprojektjeinek összefoglalása
  • E-közigazgatásban megvalósítandó célok, tervek

Előadó: dr. Dávid Róbert, E-közigazgatási főosztályvezető, Belügyminisztérium

11:50 – 12:25

A közigazgatás adatainak hasznosítása

  • Kinek és miért fontosak a közigazgatás adatai?
  • Milyen jogszabályok szabályozzák a közigazgatás adatainak hasznosítását?
  • Hogyan áll a kormányzati adatpolitika elfogadása?
  • Milyen kormányzati adatpolitikai intézkedések várhatók?
  • Lesz-e Magyarországon kormányzati adatportál?
  • Hogyan hasznosítják a közadatokat az okos városok?

Előadó: Sikolya Zsolt, Szakértő, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács

12:25 – 13:25 Ebédszünet

13:25 – 14:00

E-építésügy

  • Megújul az Országos Építésügyi Nyilvántartás
  • Új rendszerekhez – új szervezeti modell
  • Kapcsolat egyéb e-közigazgatási modellekkel

Előadó: Both András, Infokommunikációs igazgató, Lechner Tudásközpont

14:00 – 14:25

Felvezető előadás – tapasztalatok az ASP2 projekt első fázisával kapcsolatban

  • Önkormányzati ASP2 projekt és hatásai
  • Milyen irányok várhatóak a fejlesztésben? Rendszercsatlakozás vagy interfészes kapcsolat?
  • Hogyan biztosítják a felhasználóbarát használatot?
  • Miként lesz megoldva az alkalmazások közötti integráció?
  • Az önkormányzatok kötelező csatlakozása 2017. január 1-től – eredmények, tapasztalatok a konzorcium szemszögéből?

Előadó: dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

14:25 – 15:05

KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS – ASP, EKOP/ÁROP, KÖFOP

Moderátor: dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

  • 2017. január 1-i ASP csatlakozással kapcsolatos tapasztalatok
  • EKOP/ÁROP projektek tapasztalatai - felmerülő kérdések
  • Mik a tanulságok a KÖFOP projektekre vonatkozóan?
  • Eddigi KÖFOP előrehaladás, eredmények és tapasztalatok

Résztvevők:

  • Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet
  • Kovács Zsolt, Főosztályvezető, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, KÖFOP Főosztály
  • Vágujhelyi Ferenc, Elnök, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács

15:05 - 15:30 Kávészünet

15:30 – 16:00

Szoftverfejlesztés a közigazgatásban

Régen a számviteli programot maguknak írták a cégek, ma már csak használják. Erre tart a „közigazgatási szoftver” is?

  • Meg lehet formálisan fogalmazni a közigazgatási feladatot? (Lehet a méltányosság norma?)
  • Alapműveletek: hitelesség (állapottér meghatározása), műveletek állításokkal és az implikáció.
  • Az ügyviteli rendszertől a közigazgatási döntéstámogató szakértői rendszerig.
  • Mit vegyünk, mit fejlesszünk?
  • Kié a norma és a gyakorlat tudása? Kié lesz?
  • Lehet az informatikus a közigazgatás gazdája?
  • Hogyan foglalják vissza a közigazgatást a jogászok és az igazgatásszervezők?

Előadó: Vágujhelyi Ferenc, Elnök, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács

16:00 – 16:30

Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer

  • biztonságos elektronikus kézbesítés,
  • hiteles hibrid konverzió,
  • hiteles inverz hibrid konverzió

Előadó: Váradi András, Projektvezető, Magyar Posta Zrt.

16:30 – 17:00

SZEÜSZ-ök megvalósulása, hatékonysága – hogyan működnek a gyakorlatban?

  • Mely SZEÜSZ-ök valósultak meg eddig? A SZEÜSZ-ök gyakorlati elterjedése. Mik a tapasztalatok a bevezetett szolgáltatásokkal kapcsolatban?
  • Hogyan alkalmazzák ezeket az önkormányzatok, a hatóságok?
  • Hogyan viszonyulnak az ügyfelek a SZEÜSZ-ökhöz?
  • A tervezés szakaszában tartó szolgáltatások
  • SZÜF – Személyes Ügyintézési Felület

Előadó: Pándi Boglárka, Osztályvezető, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

17:00 A konferencia vége

 

Együtműködő partnerünk:

Canon

Részletek

Rendezvény kezdete: 2017. február 28. 9:00
Rendezvény vége: 2017. február 28. 17:00
Részvételi díj 169.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. február 3.
Speciális ár Közigazgatási intézmények számára:
2017. február 3-ig: 79.000 Ft + ÁFA
2017. február 4-től: 99.000 Ft + ÁFA
Helyszín Hotel Novotel Budapest Centrum
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 169,000.00
2 154,100.00
3 149,000.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.