A munkaerő menedzselésének kockázatai

Bevezető
Bizonyára az ön környezetében vagy ismerősei körében – esetleg az ön vállalatánál – előfordult már, hogy
- egy kulcsmunkatárs a legváratlanabb módon és a legváratlanabb időpontban esett ki a munkából, pont akkor, amikor a munka dandárját kellett volna elvégezni,
- bizonyos időszakokban ugrásszerűen emelkedik a hiányzások száma,
- egyetlen hét alatt többen lépnek ki a cégtől, mint máskor egy negyedévben vagy egy félévben,
- egy-egy üres pozícióra hónapokon keresztül nem találni érdemi jelentkezőt,
- a többség napi 9-10 órát dolgozik, mégsem látszik a cég eredményén,
- az ékezőben, a büfében ritkán csendül fel önfeledt nevetés, a folyósókon fásultnak, búskomornak tűnő emberekkel lehet találkozni,
Elgondolkozott már azon, hogy a fentebb felsorolt jelenségek, vagy további hasonlóak
- egyenként, illetve összességében mekkora kárt, mekkora veszteséget, mekkora többlet költséget és mekkora elmaradt hasznot jelentenek az vállalat számára?
- milyen gyakorisággal fordulnak/fordulhatnak elő?
- hogyan lehetne csökkenteni a kapcsolódó veszteségeket?
Vegyen részt 1,5 naposworkshopunkon, amelyen a fenti kérdésekre, a workshop moderátora és az elméleti részek előadója ad gyakorlatban alkalmazható válaszokat.
Tréner
Bacsur Kálmán
ügyvezető, tanácsadó, tréner, coach
PMCONS Vezetési Tanácsadó Kft.
Vegyészmérnöki diplomát szerzett a Budapesti Műszaki Egyetem Vegyészmérnöki Karán, szervező szakon. Pályafutását a MOL Rt egyik jogelődjénél, a Komáromi Kőolajipari Vállalatnál fejlesztőmérnökként kezdte, majd üzemvezető-helyettesként dolgozott. Közben elvégezte a BME értékelemző szakmérnöki, majd a Budapesti Közgazdasági és Államigazgatási Egyetem emberi erőforrás menedzser posztgraduális képzését. 1994-től HR területen dolgozott közép- és felsővezetői munkakörökben a MOL Rt-ben, a Magyar Postán, a CIB Bank Zrt-ben és a TÜV Rheinland InterCert Kft-ben. 2016 óta saját tulajdonú vállalkozását vezeti, vezetési és HR tanácsadással, HR oktatással, coachinggal foglalkozik.
2002 óta óraadóként is dolgozik felsőoktatási intézményekben, emberi-erőforrás menedzsment témájú tantárgyak előadójaként. Fő szakterülete a HR kontrolling, amely témakörben 2 felsőoktatási tankönyv társszerzője.
Kinek ajánljuk?
A képzés szólni kíván:
- A képzést elsősorban olyan cégtulajdonosoknak, felsővezetőknek, üzleti egység vezetőknek ajánljuk, akik 100-500 fő közötti, esetleg e feletti munkavállalói létszám irányításáért felelősek.
Hasznos lehet olyan felsővezetők, menedzserek számára is, akiknek a beosztotti létszáma ennél alacsonyabb, de stratégiai szerepet töltenek be a szerv
1.nap
2018. április 25. szerda
13.30-15.00 (1. blokk) és 15.30-17.00 (2. blokk) – Közben 30 perc kávészünet
Történetek napjainkból és a közelmúltból
A résztvevők 4-6 fős csoportokban (anonim) esettanulmányokat dolgoznak fel, és rövid prezentáció formájában ismertetik megállapításaikat. Ezt követően egyeztetik egymással meglátásaikat, véleményeiket, tapasztalataikat a bemutatott esetekről, illetve lehetőség szerint a témához kapcsolódó személyes tapasztalataikat, aktuális problémáikat.
Az esettanulmányok során vizsgált fontosabb témakörök:
- milyen munkaerőmenedzsment kockázatok azonosíthatók be az egyes esetekben,
- mekkora lehet az egyes kockázatoknak a pénzügyi hatása,
- mit lehet tenni, az egyes kockázatok megelőzése érdekében,
- ha az adott kockázat már bekövetkezett, hogyan lehet a kedvezőtlen hatásait minimalizálni.
2.nap
2018.április 26., csütörtök
09.00-10.30 (3. blokk) és 11.00-12.30 (4. blokk): Elméleti kitekintés
Közben 30 perc kávészünet
Az előadó egy-egy témakörről 15-20 perces prezentációját követően a résztvevők rövid egyéni, illetve csoportos feladatokhoz kapcsolódóan értelmezik az elhangzottakat, illetve egyeztetik meglátásaikat, napi gyakorlatukat.
Az elméleti kitekintés fontosabb témakörei:
- A vállalkozás láthatatlan vagyona, és ennek szerepe az új érték előállításában
- Az ember, mint erőforrás szerepe az új érték előállításában
- Emberi erőforrás menedzsment, vs. munkaerőmenedzsment fogalma, tartalma, a HR szervezet/szakember és a menedzsment/munkahelyi vezetők közti munkamegosztás
- A munkaerőmenedzsmenthez kapcsolódó kockázatok értelmezése, csoportosítása, azonosítása
- Kockázatmenedzselési módszerek alkalmazása a munkaerőmenedzsmentben
12.30 – 13.30 Ebédszünet
13.30-15.00 (5. blokk) és 15.30-17.00 (6. blokk): Munkaerőmenedzsment kockázatok a napi gyakorlatban
Közben 30 perc kávészünet
A résztvevők egyéni és csoportos feladatokhoz kapcsolódóan tekintik át a munkaerőmenedzsment napi és hosszabb távú feladatainak kockázatait, ütköztetik véleményüket, megosztják saját tapasztalataikat.
Fontosabb témakörök:
- vagyonvesztést okozó főbb kockázatok
- a munkaerő napi menedzseléséhez kapcsolódó kockázatok (például: szervezeten belüli munkamegosztás, feladatkiadás és nyomon követés, ellenőrzés, hiányzás, helyettesítés, toborzás, betanítás és orientáció, kilépés, teljesítménymenedzsment stb.)
- a munkaerő stratégiai menedzsmentjéhez kapcsolódó kockázatok (például: kulcsemberek, csúcsteljesítők, tehetségek menedzselése, képzés-fejlesztés, fluktuáció, munkaerőhiány, tartósan üres pozíciók, ösztönzés, motiváció és elkötelezettség stb.)
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2018. Április 25. 13:30 |
Rendezvény vége: | 2018. Április 26. 17:00 |
Részvételi díj | 219.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2018. március 9. |
Helyszín | K+K Hotel Opera |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 219,000.00 |
2 | 210,050.00 |
3 | 201,100.00 |