IIR Magyarország

Bankszektor    PSD2    Enkon   IoT   Ipar 4.0

 
 

.

Certified regional purchasing specialist

Bevezető

Már régóta foglalkoztatja a kérdés a vállalati beszerzőket, hogy „Mi az, amit érdemes központosítani és mi az, amit meg kell hagyni a leánynak?” és „Mennyire szektorfüggő, vagy projektfüggő a központosítás kérdése?”

Mindemellett az is időről időre visszatérő kérdés, hogy vajon „Hogyan működnek együtt a beszerzési területek, hogy csökkentsék a költségeket? globális és lokális beszerzés összehangolása” és melyek a regionális beszerzés nehézségei beszállítói oldalról?

Már nem az a kérdés, hogy mennyiért, hanem az, hogy kész lesz-e a projekt?

Vajon „Milyen hatásai lehetnek rövid, illetve hosszútávon a munkaerő-hiánynak?”, „Mennyire van árfelhajtó hatása ennek?” és miként gyűrűzik be egy adott projekt tervezésénél kockázati oldalról a probléma?

„El kell engedni a „klasszikus beszerzési dogmákat”, a klasszikus beszerzési metodikát az ár-érték arányú megközelítést és a kockázati oldalát is meg kell vizsgálni adott beszerzésnek, beruházásnak, és ezáltal nagyobb figyelmet fordítani a beszállítói együttműködésekre és több kapacitást allokálni a win-win kapcsolatokra a hosszú távú együttműködéseknél, a beszállítói piac szergmentálására és elgondolkodni azon, hogy „Miként fejleszthető a beszállító beruházói hajlandósága?”

Többek között ezeket a megváltozott társadalmi és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk szakértői előadások és vállalati ESETTANULMÁNYOK által választ keresve a felvetett kérdésekre.

 

Fókusztémáink:

  • Központosított beszerzés létrehozása , gyakorlati megvalósítása
  • Lokális – Regionális - globális beszerzés: centralizáció, vagy decentralizáció?
  • Mi kell a sikeres együttműködéshez?Globális és lokális beszerzés kapcsolata
  • Beszerzési társulások, amikor a helyi igényeket is figyelembe kell venni
  • Hogyan válassza ki az új és potenciális beszállítókat?
  • Miért fontos a beszállítói piac szegmentálása?
  • Regionális beszerzés nehézségei beszállítói oldalról
  • Beszerzési projekt regionális szinten: a lokális, regionális és globális beszerzés összehasonlítása – vállalati ESETTANULMÁNY
  • Munkaerő-hiány hatásai a beszerzési árakra
  • A szerződés szerkezete, felépítése
  • A szerződés tartalma: az adásvétel és speciális formáira vonatkozó legfontosabb szabályok a nemzetközi szabályok beépülése a magyar jogba

Résztvevőink írták…

 „Hasznos összehasonlításra ad lehetőséget saját helyzetünk, más szereplők pozíciói és a szakmai trendek mentén.” (Misinszki Gergely, beszerzési és termeléstervezési vezető, Yorkshire Fittings Gyártó Kft.)
„Gyakorló szakemberek tapasztalatainak, véleményének megismerése konkrét esettanulmányokon keresztül.” (Kardos Zsolt, beszerzési vezető, Budapest Bank Zrt.)
„Jó volt hallani szakmailag kompetens emberektől, hogy hol van, merre tart a beszerzés. Gyakorlati példák, hasznosítható gondolatok, kapcsolatépítés-értékes, hasznos 2 nap volt” (Jenei Imre, beszerzési vezető, Pfizer Kft.)
 „Rálátunk a beszerző kollégáink aktuális problémáira.” (Jandó Tamás, központi anyagbeszerzési igazgató, Graboplast Zrt.)
„Rendkívül felkészült, jó előadók és figyelemfelkeltő, és fenntartó képességekkel rendelkező előadóktól halhattunk/láthattunk színvonalas prezentációkat előadásokat. Hasznos, érdekes és értékes konferencia.” (Nyírfásné Kiss Réka, Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt.)
„Jó néhány gyakorlati megoldási javaslat elhangzott aktuális problémákra.” (Lantos Gábor, beszállítói minőségfejlesztési vezető, KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft.)
„Szakmailag felkészült, tapasztalt szakemberek előadásait hallhattuk. Praktikus tanácsok, tapasztalatok hangzottak el. Hasznos konferencia volt.” (Homik Márton, Operatív beszerzési vezető és P2P manager, Raiffeisen Bank Zrt.)

Kinek ajánljuk?

Rendezvényünk szólni kíván:

  1. Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
  2. Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
  3. Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
  4. Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
  5. Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz

Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.

Előadók

Rendezvényünk eddigi előadói:

  • dr. Fülöp László, Ügyvéd, Fülöp és Társa Ügyvédi Iroda
  • Horváth Tamás, Vezérigazgató, Magyar Takarék Ellátó Zrt.
  • Kemendy Nándor, Partner, ProcurCon Kft.
  • Nyírfásné Kiss Réka, Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt.
  • Pekár János, Beszerzési vezető, Kühne + Nagel Kft.

1.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

Kategóriamenedzsment fontossága a regionális beszerzésben

9:00-10:30 Hol a helye a beszerzésnek és a beszerzési menedzsernek a vállalati működésben?

  • A beszerzés stratégiai kérdései
  • Beszerzés a vállalati hiearchiában
  • Beszerzési tervezés és a célkitűzések realizálása, azok mérése
  • A beszerzés és az internal stakeholder-ek közötti kapcsolat, azok sajátosságai
  • Milyen a jó belső kommunikáció?
  • Outsourcing és insourcing általában és a beszerzésben
  • A sztenderdizálás

Milyen alapvető feltételeknek, követelményeknek kell megfelelnie a beszerzőnek?

  • Miért különösen fontos a kategóriamenedzsment a regionális és globális beszerzések során?
  • Beszerzői hard és soft skillek - Milyen vezetői kvalitásokkal rendelkezzen?
  • Milyen mértékben kell ismernie a piacot, a régiós piacot? a kategóriánál folyamatosan követnie kell a különböző környező piacok mozgását, változását
  • Mennyiben a vezető felelőssége, hogy a munkatársak kvalitásai megfelelőek legyenek?
  • People menedzsment: egyre laposabbak a szervezetek, másfajta szemléletet igényel
  • Assessment Center (AC) és Talent Development a beszerzésben

Előadó: Kemendy Nándor, Partner, ProcurCon Kft.

10:30-11:00 Kávészünet

Centralizáció, vagy decentralizáció?

11:00-13:00 Központosított beszerzés létrehozása, gyakorlati megvalósítása

  • Mi az, amit érdemes központosítani a költséghatékonyság érdekében?
  • Mennyire szektorfüggő, vagy projektfüggő a központosítás kérdése?
  • Milyen kategóriamanagement mellett érdemes központosítani és mi az, amit meg kell hagyni a leánynak?
  • Milyen gyakorlati megvalósítások vannak? – multi környezet
  • Melyek a központosítás előnyei, hátrányai?

Lokális – Regionális - globális beszerzés: centralizáció, vagy decentralizáció?

  • Beszerzés regionális szinten
  • Miért van rá szükség?
  • A beszerzés stratégiája, folyamata – vállalaton belüli szabályozások
  • A beszállítói kör felkutatása, piackutatás, kapcsolatteremtés, a beszállítók kezelése
  • Miként hangolja össze a cégen belül a különböző érdekeket a vállalat?
  • Hogyan működnek együtt a beszerzési területek, hogy csökkentsék a költségeket? globális és lokális beszerzés összehangolása
  • Ki miért felelős? Hogy tudják letisztázni, hogy kinek meddig terjed a hatásköre a napi életben és egy adott projekt esetében?
  • Melyek azok a projektek, amelyek sikeresek voltak, és melyek kudarcok? Ahol nem érte meg, vagy kérdéses volt, hogy megérte-e a regionális beszerzés?

Előadó: Horváth Tamás, Vezérigazgató, Magyar Takarék Ellátó Zrt.

Az előadás az előadó által módosításra kerül.

13:00-14:00 Ebédszünet

14:00-15:15 Mi kell a sikeres együttműködéshez? Globális és lokális beszerzés kapcsolata

  • Globál/lokál beszerzési szervezetek előnyei, hátrányai
  • Globál/lokál beszerzési szervezetek
    • a szervezeti fejlődés szakaszai
    • az így elérhető és érvényesíthető előnyök
    • amit lehetne másképpen is csinálni
  • Project beszerzés – ami mindig minden alól kivétel – hogyan lehet sikeres együttműködő és támogató szervezetet felépíteni?
  • Hogyan tudott együttműködni a helyi beszerzés a regionális beszerzéssel? Hol voltak a súrlódási pontok?
  • Miként valósult meg a kooperáció? Milyen feladatokat allokálnak a régióba és mely feladatokat hagynak helyi szinten?
  • Más vállalat ezt hogyan vitte véghez? Honnan hová jutottak el? Mikor kezdte és mennyi ideig tartott véghezvinni?
  • Mely területeket vittek be a regionális beszerzésbe? Először az anyagterületeket vonták be, és utána más területeket, vagy minden terméket egyszerre vontak be viszont országosan, területenként szegmentáltak?

A lokális, regionális és globális beszerzés összehasonlítása

  • M i szól mellette, ellene?
  • Lehet-e ezt vegyesen kezelni, alkalmazni cégcsoporton belül? fókuszterületek , összpontosulnak -e a volumenek, szűkítik -e a beszállítói kör t, mennyiség tekintetében összpontosulnak -e az erőforrások, csökkennek -e a kiadások ?
  • Miért tapasztalható jelenleg, hogy a regionális beszerzés kezd átalakulni globálissá?

15:15-15:45 Kávészünet

Hiába van központosítás, lehet, hogy érdekében áll a leánynak bizonyos dolgokat helyi szinten tartani

15:45-17:00 Beszerzési társulások, amikor a helyi igényeket is figyelembe kell venni

Mikor állhat elő az a helyzet, hogy érdekében áll a leánynak bizonyos dolgokat helyi szinten tartani és helyi beszállítókkal megoldani - akár beszerzési társulásokkal a beszállítást?

  • Milyen működő modellek vannak?
  • Kik a tagok, kik a szállítók és a kapcsolódó szervezetek?
  • Mennyire szektor, terület, vállalatméret, vagy az adott beszerzési termék, szolgáltatás specifikusságának függvénye, hogy hol hoznak létre beszerzési társulásokat?
  • Milyen előnyökkel jár a beszerzési társulás létrehozása? költségcsökkentés
  • Mennyben járhatnak előnnyel a területileg, földrajzilag szerveződő beszerzési társulások? logisztikai költségek csökkentése
  • Milyen üzleti előnyök származhatnak a beszerzési társulásokban tevékenykedőnek és a beszállítóknak?

17:00 A rendezvény első napjának zárása

2.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

Miként értékelje a szállítókat?

9:00-10:00 Hogyan válassza ki az új és potenciális beszállítókat?

  • Milyen szempontok alapján, hogyan értékelje a lehetséges partnereket?
  • Hogyan győződjön meg a potenciális szállító képességeiről?
  • A szállító alkalmassá tétele a beléptetésre.
  • Miért szükséges a szállítók értékelése? Milyen gyakorisággal végezzük el?
  • Hogyan értékeljünk: alkalmazható eszközök, mérőszámok
  • A beszerzés kulcskérdése az ár és a minőség kapcsolata
  • Esettanulmányok, gyakorlati példák: Beszerzési technikák a napi gyakorlatban, Szállítói értékelés

Előadó: Pekár János, Beszerzési vezető, Kühne + Nagel Kft.

10:00-11:00 Miért fontos a beszállítói piac szegmentálása?

  • Az aktív piacfelmérés klasszikus és korszerű eszközei
    • Versenytárgyalás
    • Szakmai fórumok
    • Internet - milyen forrásokat érdemes nyomon követni? Milyen beszerzési platformokon tájékozódhat?
    • Egyéb belső és külső információs források
    • Milyen visszajelzési csatornákat biztosítson a beszállítók számára, hogy folyamatosan tájékoztassák tevékenységükről, fejlesztéseikről, ajánlataikról?
  • Az adatok elemzéséhez szükséges ismeretek, a piackutatás tipikus problémái
  • A beszállítói piackutatás költségei és haszna

Beszállítói kapcsolatok: win-win együttműködés?

Regionális beszerzés nehézségei beszállítói oldalról

  • Miért fontos a win-win kapcsolat kialakítása a hosszú távú együttműködéseknél?
  • Mennyivel lehet egy bizalmi viszonnyal gyorsítani, lerövidíteni a beszerzési folyamatot időben? biztonság, hogy ez biztos partnert jelent
  • Hogyan csinálják? Hogyan építették fel a folyamatokat? Honnan indultak és hová jutottak?
  • Legnagyobb kihívás a szállítói oldalon az, hogy a szállítói kapacitás és a beruházási hajlandóság korlátozott
  • Miként fejleszthető a beszállító beruházói hajlandósága? hosszú távú megbízások?
  • Milyen nehézségeket jelent a regionális beszerzés során, ha beszállítói oldalon más a struktúra? lengyel példa

11:00-11:30 Kávészünet

11:30-12:30 Beszerzési projekt regionális szinten

  • Miért van rá szükség? Mely igényeit érdemes regionálisan, melyeket lokálisan és globálisan tartani?
  • Milyen paramétereket érdemes figyelembe venni? Egy vállalat szemszögéből: hogyan közelíti meg?
  • A beszerzés stratégiája, folyamata – vállalaton belüli szabályozások ahhoz, hogy egyáltalán tudjunk döntést hozni, hogy mely tendereket milyen szintre írjunk ki
  • Akarunk vagy kell importálnunk? „Választékbővítés” vagy „kényszerpálya”?
  • A beszállítói kör felkutatása, piackutatás, kapcsolatteremtés, a beszállítók kezelése
  • Üzleti kultúra, a régiók sajátosságai, gazdaságaik aktuális állapota, a szervezeti struktúra és a beszerzési struktúra, SSC-k: a nyelvtudás szükségessége

Beszerzési projekt regionális szinten II.

  • Mire figyeljünk oda, ha regionális beszállítókat is meghívunk a tenderre?
  • A tendereztetés lebonyolítása
  • Árcsökkentést – Költséghatékonyság növelést befolyásoló tényezők
  • Tárgyalásmenedzsment – Szükséges-e más tárgyalástechnika alkalmazása a nemzetközi porondon?
  • Low Cost Country Sourcing

Előadó: Nyírfásné Kiss Réka, Senior Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt.

12:30-13:30 Ebédszünet

El kell engedni a „klasszikus beszerzési dogmákat”

13:30-14:45 Munkaerő-hiány hatásai a beszerzési árakra

  • Mik a kilátások? Kitekintve a kelet-európai szintre
  • Mi alapján szereznek be? Az ár alapján, vagy a kockázat alapján?
  • Már nem az a kérdés, hogy mennyiért, hanem az, hogy kész lesz-e a projekt? IT beszerzések, IT fejlesztések
  • Mit jelent az, hogy el kell engedni a klasszikus beszerzési metodikát az ár-érték arányú megközelítést?
  • Milyen módon segítenek a globális együttműködések, munkaerő-kölcsönzési szerződések a munkaerő-hiány kérdésében, a probléma megoldásában? Munkaerő-toborzás: a környező országokból is toborozzanak?
  • Mennyiben helyi probléma inkább ez?
  • A nemzeti piacok zártsága befejeződött, a munkaerő szabad áramlása megkezdődött
  • Milyen megoldása van erre az egyes vállalatoknak? tapasztalatcsere, gyakorlati példa

Előadó: Azurák Zsolt, Beszerzési igazgató, Magyar Telekom Nyrt. Csoport Beszerzési Igazgatóság (felkérés folyamatban)

14:45-15:00 Kávészünet

15:00-17:00 A szerződés szerkezete, felépítése

  • Milyen elemek hogyan jelenjenek meg a szerződésben?
  • Milyen hibák fordulnak elő – milyen kikötések, elemek kerülnek sokszor hibásan a szerződésbe? Milyen hiányosságok gyakoriak?
    • A szerződés alanyai
    • A képviselet
    • Az aláírás, az aláírási jog
  • Melyek a leggyakoribb szerződéstípusok és ezek előnyei-hátrányai?
  • A szerződés módosításának igénye-lehetősége (keretszerződés-előszerződés)
  • A szerződés létrejöttének folyamata a tipikusan előforduló hibák

A szerződés tartalma: az adásvétel és speciális formáira vonatkozó legfontosabb szabályok a nemzetközi szabályok beépülése a magyar jogba

A teljesítés pontos folyamata, módja, helye és szükséges/igényelt igazolások

  • Milyen garanciák vannak? Mennyire biztos a garancia? Mikor érvényes? „Garancia-jótállás”
  • A hibás teljesítés. Hogyan biztosíthatja a szállítási határidő tartását? Hogyan érvényesítheti jogait hiányos teljesítéskor?
  • A fizetési kondíciók rögzítése; a tartozás, a kamat, a kötbér, esedékesség, késedelem. A „késedelembe ejtés” szabályai

A szerződést biztosító mellékkötelezettségek

  • Foglaló, kötbér, jogvesztés, kezesség, jogvesztés kikötése, elővásárlási jog, vételi jog
  • A szavatosság és a jótállás kapcsán felmerülő kérdések:
    • Mit tehet szerződésszegéskor?
    • A nem-teljesítés: a nem időben teljesítés; ill. további nem-teljesítési problémák: mennyiségi és minőségi hiányosság
    • Speciális kérdések harmadik fél bevonásakor (teljesítési segéd)
  • A Bécsi Adásvételi Egyezmény – a vevő oldaláról a magyar jogba történő „beépülése”

Előadó: dr. Fülöp László, Ügyvéd, Fülöp és Társa Ügyvédi Iroda

17:00 A rendezvény zárása

Részletek

Rendezvény kezdete: 2017. december 12. 9:00
Rendezvény vége: 2017. december 13. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. október 27.

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 234,100.00
3 226,550.00
IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.