E-KÖZIGAZGATÁS 2017
Bevezető
Az elektronikus közigazgatásban jelenleg fejlesztés-kialakítás alatt álló projektek és már bizonyos szakaszokkal lezárult programok (KÖFOP-NAVASZ, EKOP/ÁROP, ASP) állnak a figyelem középpontjában. Ezek mellett szintén hangsúlyosak az e-ügyintézést biztosító háttérrendszer elemei, azaz a különböző szoftverek és egyéb informatikai fejlesztések. Mindemellett a konferencián olyan témaköröket is érintenek a szakemberek, mint, hogy hol tart a jogi szabályozás, miként tudnak megfelelni a közigazgatási intézmények a gyakorlatban a jogszabályi előírásoknak, valamint, hogy hol tart a szemléletváltás kérdése a papíralapú ügyintézés és az elektronizálás kapcsán.
Fókuszban:
- Elektronikus szolgáltatások a NAV-nál – az E-ügyintézési törvény hatályba lépett változásainak tükrében
- SZEÜSZ-ök megvalósulása, hatékonysága
- KÖFOP – E-közigazgatás
- Dokumentumkezelési, elektronizálási kihívások és megoldások
- Tapasztalatok az ASP2 projekt első fázisával kapcsolatban
- ASP, EKOP/ÁROP, KÖFOP
- E-építésügy
- Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer
- Központi Érkeztető Rendszer
- Szoftverfejlesztés a közigazgatásban
- A közigazgatás adatainak hasznosítása
Résztvevőink mondták:
„Átfogó képet adott a jelenlegi helyzetről több aspektusból.” (Lukács Mónika, elemző, NISZ Zrt.)
„Rálátást nyertem az e-közigazgatás különféle aspektusok szerinti megközelítésére.” (dr. Horváth Imre, e-közigazgatási és jogi referens, KEKKH)
„A konferencia sok aspektusból járta körbe az e-közigazgatás témakörét.” (Sallay János, informatikus, Csorvás város önk.)
Előadók
Előadóink között köszönthetjük:
- Both András, Infokommunikációs igazgató, Lechner Tudásközpont
- Czöndör Szabolcs, Főosztályvezető, NAV Ellenőrzési Főosztály
- dr. Dávid Róbert, E-közigazgatási főosztályvezető, Belügyminisztérium
- Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet
- Kovács Zsolt, Főosztályvezető, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, KÖFOP Főosztály
- Pataki Tamás, Business Development Manager DMS, Canon Hungária Kft.
- Pándi Boglárka, Osztályvezető, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
- dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
- Sikolya Zsolt, Szakértő, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács
- Surányiné dr. Temesi Mária, KÉR Igazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
- Vágujhelyi Ferenc, Elnök, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács
- Váradi András, Projektvezető, Magyar Posta Zrt.
Kinek ajánljuk?
A rendezvény szólni kíván:
A központi és helyi közigazgatási intézmények:
- informatikai vezetőihez
- irodavezetőihez
- szervezeti és stratégiai vezetőihez
- projektvezetőihez
- főtanácsosaihoz és tanácsosaihoz
- polgármestereihez és alpolgármestereihez
- jegyzőihez és aljegyzőihez
- hivatalvezetőihez
- osztályvezetőihez
- jogi vezetőihez
- valamint mindazon funkcionális vezetőkhöz, akik részt vesznek a közigazgatási folyamatokban
Rendezvényünkre örömmel várjuk azon informatikai és szoftverfejlesztési szolgáltató vállalatok szakértőit is, akik a közszféra számára állítanak elő termékeket és szolgáltatásokat.
Program
08:20 Regisztráció
08:50 – 09:00 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről
Nap elnöke: Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet
09:00 – 09:40
Elektronikus szolgáltatások a NAV-nál – az E-ügyintézési törvény hatályba lépett változásainak tükrében
- Elektronikus bevallások, szja. bevallás új módszere
- Elektronikus adatszolgáltatások, illetve azok változásai
- Online pénztárgép
- EKÁER
- Számlák online adatszolgáltatása
- Elektronikus ellenőrzés
- Adóhivatal elektronikus kommunikációja
- Papíralapú dokumentumok elektronikus megőrzése
- Elektronikus dokumentumkezelés
- Elektronikus iratok az adóhivatalnál
Előadó: Czöndör Szabolcs, Főosztályvezető, NAV Ellenőrzési Főosztály
09:40 – 10:20
Dokumentumkezelési, elektronizálási kihívások és megoldások
- Milyen folyamatok zajlanak le a dokumentumkezelés során a közigazgatásban?
- Hogyan támogatják hatékonyan a munkafolyamatokat a professzionális beolvasó eszközök?
- Az adatok digitalizálása, dokumentumarchiválás
- Adatkinyerési metodikák
- Erőforrások arányai az iratfeldolgozás során
- A feldolgozás jövője, várható fejlesztések és módosítások
Előadó: Pataki Tamás, Business Development Manager DMS, Canon Hungária Kft.
10:20 - 10:45 Kávészünet
10:45 – 11:15
A Központi Érkeztető Rendszer
- Az EKÜR és a KÉR
- A KÉR felépítése, munkafolyamata
- Eredmények, tapasztalatok, együttműködés
- A továbbfejlesztés irányai
Előadó: Surányiné dr. Temesi Mária, KÉR Igazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
11:15 – 11:50
KÖFOP – E-közigazgatás
- A BM alapprojektjeinek összefoglalása
- E-közigazgatásban megvalósítandó célok, tervek
Előadó: dr. Dávid Róbert, E-közigazgatási főosztályvezető, Belügyminisztérium
11:50 – 12:25
A közigazgatás adatainak hasznosítása
- Kinek és miért fontosak a közigazgatás adatai?
- Milyen jogszabályok szabályozzák a közigazgatás adatainak hasznosítását?
- Hogyan áll a kormányzati adatpolitika elfogadása?
- Milyen kormányzati adatpolitikai intézkedések várhatók?
- Lesz-e Magyarországon kormányzati adatportál?
- Hogyan hasznosítják a közadatokat az okos városok?
Előadó: Sikolya Zsolt, Szakértő, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács
12:25 – 13:25 Ebédszünet
13:25 – 14:00
E-építésügy
- Megújul az Országos Építésügyi Nyilvántartás
- Új rendszerekhez – új szervezeti modell
- Kapcsolat egyéb e-közigazgatási modellekkel
Előadó: Both András, Infokommunikációs igazgató, Lechner Tudásközpont
14:00 – 14:25
Felvezető előadás – tapasztalatok az ASP2 projekt első fázisával kapcsolatban
- Önkormányzati ASP2 projekt és hatásai
- Milyen irányok várhatóak a fejlesztésben? Rendszercsatlakozás vagy interfészes kapcsolat?
- Hogyan biztosítják a felhasználóbarát használatot?
- Miként lesz megoldva az alkalmazások közötti integráció?
- Az önkormányzatok kötelező csatlakozása 2017. január 1-től – eredmények, tapasztalatok a konzorcium szemszögéből?
Előadó: dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
14:25 – 15:05
KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS – ASP, EKOP/ÁROP, KÖFOP
Moderátor: dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
- 2017. január 1-i ASP csatlakozással kapcsolatos tapasztalatok
- EKOP/ÁROP projektek tapasztalatai - felmerülő kérdések
- Mik a tanulságok a KÖFOP projektekre vonatkozóan?
- Eddigi KÖFOP előrehaladás, eredmények és tapasztalatok
Résztvevők:
- Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet
- Kovács Zsolt, Főosztályvezető, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, KÖFOP Főosztály
- Vágujhelyi Ferenc, Elnök, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács
15:05 - 15:30 Kávészünet
15:30 – 16:00
Szoftverfejlesztés a közigazgatásban
Régen a számviteli programot maguknak írták a cégek, ma már csak használják. Erre tart a „közigazgatási szoftver” is?
- Meg lehet formálisan fogalmazni a közigazgatási feladatot? (Lehet a méltányosság norma?)
- Alapműveletek: hitelesség (állapottér meghatározása), műveletek állításokkal és az implikáció.
- Az ügyviteli rendszertől a közigazgatási döntéstámogató szakértői rendszerig.
- Mit vegyünk, mit fejlesszünk?
- Kié a norma és a gyakorlat tudása? Kié lesz?
- Lehet az informatikus a közigazgatás gazdája?
- Hogyan foglalják vissza a közigazgatást a jogászok és az igazgatásszervezők?
Előadó: Vágujhelyi Ferenc, Elnök, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács
16:00 – 16:30
Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer
- biztonságos elektronikus kézbesítés,
- hiteles hibrid konverzió,
- hiteles inverz hibrid konverzió
Előadó: Váradi András, Projektvezető, Magyar Posta Zrt.
16:30 – 17:00
SZEÜSZ-ök megvalósulása, hatékonysága – hogyan működnek a gyakorlatban?
- Mely SZEÜSZ-ök valósultak meg eddig? A SZEÜSZ-ök gyakorlati elterjedése. Mik a tapasztalatok a bevezetett szolgáltatásokkal kapcsolatban?
- Hogyan alkalmazzák ezeket az önkormányzatok, a hatóságok?
- Hogyan viszonyulnak az ügyfelek a SZEÜSZ-ökhöz?
- A tervezés szakaszában tartó szolgáltatások
- SZÜF – Személyes Ügyintézési Felület
Előadó: Pándi Boglárka, Osztályvezető, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
17:00 A konferencia vége
Együtműködő partnerünk:
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2017. február 28. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2017. február 28. 17:00 |
Részvételi díj | 169.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2017. február 3. |
Speciális ár |
Közigazgatási intézmények számára: 2017. február 3-ig: 79.000 Ft + ÁFA 2017. február 4-től: 99.000 Ft + ÁFA |
Helyszín | Hotel Novotel Budapest Centrum |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 169,000.00 |
2 | 154,100.00 |
3 | 149,000.00 |