E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Szeminárium Certified Sales Analyst 2 napos intenzív szeminárium

Certified Sales Analyst 2 napos intenzív szeminárium

Bevezető

A vevőközpontú stratégiát alkalmazó vállalatoknál – már pedig ez a jövő – elengedhetetlen az értékesítési terület hatékonyságának mérése. Ehhez azonban meg kell határozni a kontrolling helyét a vállalaton belül, integrálni kell az értékesítési folyamatba a kontroll tevékenységet, rendelkezni kell jól működő riportolási rendszerrel, sőt, a BSC és EVA módszerek gyakorlati alkalmazása is nélkülözhetetlen.

A két napos szeminárium célja, hogy a fenti folyamatokat gyakorlati példákon végigvezetve áttekintést nyújtson az értékesítési controlling legfontosabb területeiről.

A szeminárium nagy hangsúlyt fektet az értékesítési és pénzügyi kontrolling gyakorlatban történő alkalmazására, így többek között betekintést nyerhet az alábbi kérdéskörökbe:

  • Hatékonyság növelő controlling, mérési és folyamati eszközök
  • Milyen további értékelési módszerek támogatják a sales működésének a vizsgálatát?
  • Milyen részterületeket érint, illetve tartalmaz a sales riporting?
  • Lokációelemzés: az értékesítési elemző fontos feladata
  • Hogyan bontsa le a vállalati stratégiát az értékesítés szintjére?
  • Mik a jó informatikai rendszerek ismérvei?Hogy kell specifikálni egy értékesítés-támogató rendszert?
  • Eszközök – a call centertől a személyes értékesítésig
  • Az értékesítés és marketing együttműködésének fontossága – mikor tud a marketing ténylegesen támogató hátteret biztosítani?

Előadók

Már biztosan előadóink között köszöthetjük:

  • Bakai-Csóbor Orsolya, partner, Petfood Hungária Kft.
  • Havas Levente, principális, a Business Intelligence Kompetencia Központ vezetője, IFUA Horváth & Partners
  • Kiss István, pénzügyi igazgató, Európa Alapkezelő ZRt.
  • Kiss László, Sales Controlling vezető, AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe
  • Palotai Bálint principális, a Stratégiai, Innovációs és Sales Kompetencia Központ vezetője, IFUA Horváth & Partners
  • Sipeki Irén, mestertanár, BGF KVIK és vezető tréner

Kinek ajánljuk?

Rendezvényünk szólni kíván:

  • értékesítési vezetőknek
  • gazdasági vezetőknek
  • kereskedelmi vezetőknek
  • controlling szakembereknek
  • értékesítési contolling specialistáknak
  • sales analyst szakembereknek

1.nap

08:30 – 08:55 Érkezés, regisztráció

08:55 – 09:00 Köszöntő az IIR részéről

Értékesítési controlling és növekvő jövedelmezőség

09:00 – 10:30

A kontrolling-rendszer szerepe az értékesítés területén 

  • A kontrolling helye és jelentősége a vállalaton belül
  • A stratégiai és az operatív értékesítési kontrolling
  • Az éves vállalati terv és az évközi „forecast” kontrollingja
  • Kontrolling mutatók és szerepük az értékesítés területén
  • Értékesítési controlling megvalósítása vállalati példán keresztül
  • Hatékonyság növelő controlling, mérési és folyamati eszközök
  • Jövőbe mutató informatikai megoldások, Big Data és öntanuló elemző szoftver használata az értékesítés hatékonyságának növelésére
  • Management Information System (MIS) vs Sales Information System (SIS)

A hatékony értékesítési controlling helye, céljai és működésének sikertényezői

  • Mire terjed ki az értékesítési controlling?
  • Milyen további értékelési módszerek támogatják a sales működésének a vizsgálatát?
  • Milyen szervezeti felépítés jellemzi az értékesítés és a controlling területét?
  • Milyen mértékben működjön együtt a menedzsment, a controlling és az értékesítés terület az értékesítési munka értékelésében?
  • Mi a controlling és mi a sales vezetők, munkatársak feladata?
  • Az értékesítési controllingot végző sales szakember feladata, céljai, kritériumai, szükséges controlling ismeretek
  • Teljesítményértékelő riportok, visszacsatolás, visszajelzés kiemelt szerepe
  • Tailor-made teljesítményértékelő riportok
  • Hogyan integrálja az értékesítési folyamatba a controll-tevékenységet? 

Előadó: Kiss László, Sales Controlling vezető, AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe

10:30 – 10:50 Kávészünet   

Értékesítési controlling és reporting

10:50 – 12:30

Hogyan integrálja a controlling funkciót és a további értékelő és hatékonyságmérő  módszereket az értékesítési folyamatba?

  • Hogyan zajlik az értékelési folyamat, milyen módszerek és eszközök adaptálása hasznos, érdemes, szükséges?
  • Mit takar a controlling tevékenység? Milyen riportolási módszerek alkalmazása jellemző?
  • Milyen részterületeket érint, illetve tartalmaz a sales riporting?
  • Milyen irányba folyik rendszerint a riportolás?
  • Sztenderdizáltak-e a riportolási folyamatok?
  • Milyen gyakorisággal készítsen, milyen terjedelmű beszámolót?
  • Milyen erőforrások és ismeretek szükségesek egy jól működő controlling ill. riportolási rendszer bevezetéséhez?

Mit és hogyan mérhet? – Vállalati megközelítés

  • Stratégiai teljesítménymérés az értékesítés területén
  • Az értékesítés szerepe a vállalati értékteremtésben
  • Vevőértékelési módszerek
  • A Balanced Scorecard integráló hatása

Előadó:Nagy Melinda, kontroller, Benteler Autótechnika Kft.

12:30 – 13:30 Ebédszünet

 Mérések tervezése és végrehajtása

13:30 – 15:10

Értékesítési és Pénzügyi Kontrolling a gyakorlatban

  • Stratégia alkotás és Üzleti terv készítése
  • Az éves vállalati terv és az évközi „forecast” kontrolling-ja
  • Piackutatási eredmények, elemzések, trend analízisek és értelmezésük
  • Kulcs KPI-ok meghatározása – reporting finomhangolása a stratégiával
  • Értékesítési & Pénzügyi Kontrolling – CF és P&L szemlélet az értékesítésben
  • Product mix érzékenység vizsgálata
    • Termék jövedelmezőség vizsgálata
  • Hogyan támogathatja a Pénzügy az Értékesítést? KPI-ok, Értékesítési elemzések, Árfolyamhatások, költségek
  • Versenytárs elemzési módszerek
  • Értékesítési terv elkészítése “bottom-up” és “top-down” módszerrel

Előadó:Kiss László, Sales Controlling vezető, AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe

15:10 – 15:30 Kávészünet

15:30 – 16:30

A Balanced Scorecard módszer, és az Economic Value Added az értékesítés controllingban

  • Mi is az a Balanced Scorecard (BSC)? Mire jó az Economic Value Added (EVA)?
  • Hogyan bontsa le a vállalati stratégiát az értékesítés szintjére?
  • Mi számszerűsíthető a BSC módszerrel és mi nem?
  • Mit lehet kiolvasni egy BSC-ból? Eredmények, adatok értelmezése, és prezentálása a stratégiai döntésekhez
  • Munkatársak ösztönzése BSA scorecardok alapján, átlátható, motiváló KPI-ok meghatározása gyakorlati példákon keresztül
  • Értékesítési teljesítmény kimutatása, fókuszpontok

Előadó: Kiss István, pénzügyi igazgató, Európa Alapkezelő ZRt.

16:30 Az első szemináriumnap vége

2.nap

08:30 – 08:55 Érkezés, regisztráció

08:55 – 09:00 Köszöntő az IIR részéről

Értékesítés támogató informatikai háttér

9:00 – 10:30

Értékesítést támogató informatikai háttér

  • Milyen informatikai rendszerekre van szükség a hatékony értékesítéshez?
  • Mi a CRM, a BI, az SFA, az ERP és a Reporting, DSS? Fogalmak és funkciók tisztázása
  • Mik a jó informatikai rendszerek ismérvei? Hogy kell specifikálni egy értékesítés-támogató rendszert?
  • Milyen információs és szoftveres rendszer ill. háttér támogatja az értékesítés gyors és folyamatos értékelését? (CRM és SFA rendszerek felépítése, típusai)
  • BI – adatbázis elemzéssel kapcsolatos fogalmak: üzleti intelligencia, adattárház építés, adattisztítás, stb.
  • A BSC és SFA informatikai támogatása
  • Milyen informatikai háttér segíti a különböző együttműködő osztályok közötti információ-áramlást, az értékesítés számára szükséges adatok begyűjtését?
  • Az adatbázis támogató jelentősége a sales napi munkájában: naprakész információk, vállalat-specifikus igények kielégítése, riportolás és értékelés
  • A magyarországi specifikumok az értékesítési támogató rendszerek kapcsán

Előadó: Havas Levente, az IFUA Horváth & Partners principálisa, a Business Intelligence Kompetencia Központ vezetője (a vázlatpontok egyeztetése folyamatban)

10:30 – 11:00 Kávészünet

A sales manager és a sales team

11:00 – 14:30

A hatékony értékesítési csapat összeállítása

  • Kiválasztás (HR és Sales együttműködésének keretei), felkészítés, tréningek (értékesítési, kommunikációs, személyiség, stb.)
  • Célok – egyén és cég érdekei
  • Eszközök – a call centertől a személyes értékesítésig
  • Ösztönző-rendszerek kialakítása (lehetőségek a tiszta jutalékos rendszertől a fix bérezésig), egyéni és csoportsikerek
  • Feladatkiosztás (időben, térben, mennyiségben, minőségben) és számonkérés
  • Ellenőrzés, mérési lehetőségek (mit mérjünk és mit mihez hasonlítsunk, milyen következtetéseket érdemes levonni)
  • Adminisztráció (mennyiség, minőség)

Előadó:Sipeki Irén, mestertanár, BGF KVIK és vezető tréner

Az előadásblokk közben:

12:30 – 13:30 Ebédszünet

14:30 – 15:00 Kávészünet

15:00 – 16:00

Lokációelemzés: az értékesítési elemző fontos feladata

  • Komplex üzleti döntéstámogatás térinformatikai adatok felhasználásával, térképes megjelenítéssel és elemzéssel
  • Értékesítés támogatása térinformatikai elemzések rendszer szintű alkalmazásával
  • Statisztikai elemzések, értékesítési potenciál becslése

Előadó: Palotai Bálint principális, a Stratégiai, Innovációs és Sales Kompetencia Központ vezetője és Ádám Gábor, az Advanced Analytics Team vezetője, IFUA Horváth & Partners Kft.

16:00 A szeminárium vége

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2016. szeptember 22. 9:00
Rendezvény vége: 2016. szeptember 23. 17:00
Részvételi díj 209.000 HUF+ÁFA
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.