Certified Sales Analyst 2 napos intenzív szeminárium
Bevezető
A vevőközpontú stratégiát alkalmazó vállalatoknál – már pedig ez a jövő – elengedhetetlen az értékesítési terület hatékonyságának mérése. Ehhez azonban meg kell határozni a kontrolling helyét a vállalaton belül, integrálni kell az értékesítési folyamatba a kontroll tevékenységet, rendelkezni kell jól működő riportolási rendszerrel, sőt, a BSC és EVA módszerek gyakorlati alkalmazása is nélkülözhetetlen.
A két napos szeminárium célja, hogy a fenti folyamatokat gyakorlati példákon végigvezetve áttekintést nyújtson az értékesítési controlling legfontosabb területeiről.
A szeminárium nagy hangsúlyt fektet az értékesítési és pénzügyi kontrolling gyakorlatban történő alkalmazására, így többek között betekintést nyerhet az alábbi kérdéskörökbe:
- Hatékonyság növelő controlling, mérési és folyamati eszközök
- Milyen további értékelési módszerek támogatják a sales működésének a vizsgálatát?
- Milyen részterületeket érint, illetve tartalmaz a sales riporting?
- Lokációelemzés: az értékesítési elemző fontos feladata
- Hogyan bontsa le a vállalati stratégiát az értékesítés szintjére?
- Mik a jó informatikai rendszerek ismérvei?Hogy kell specifikálni egy értékesítés-támogató rendszert?
- Eszközök – a call centertől a személyes értékesítésig
- Az értékesítés és marketing együttműködésének fontossága – mikor tud a marketing ténylegesen támogató hátteret biztosítani?
Előadók
Már biztosan előadóink között köszöthetjük:
- Bakai-Csóbor Orsolya, partner, Petfood Hungária Kft.
- Havas Levente, principális, a Business Intelligence Kompetencia Központ vezetője, IFUA Horváth & Partners
- Kiss István, pénzügyi igazgató, Európa Alapkezelő ZRt.
- Kiss László, Sales Controlling vezető, AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe
- Palotai Bálint principális, a Stratégiai, Innovációs és Sales Kompetencia Központ vezetője, IFUA Horváth & Partners
- Sipeki Irén, mestertanár, BGF KVIK és vezető tréner
Kinek ajánljuk?
Rendezvényünk szólni kíván:
- értékesítési vezetőknek
- gazdasági vezetőknek
- kereskedelmi vezetőknek
- controlling szakembereknek
- értékesítési contolling specialistáknak
- sales analyst szakembereknek
1.nap
08:30 – 08:55 Érkezés, regisztráció
08:55 – 09:00 Köszöntő az IIR részéről
Értékesítési controlling és növekvő jövedelmezőség
09:00 – 10:30
A kontrolling-rendszer szerepe az értékesítés területén
- A kontrolling helye és jelentősége a vállalaton belül
- A stratégiai és az operatív értékesítési kontrolling
- Az éves vállalati terv és az évközi „forecast” kontrollingja
- Kontrolling mutatók és szerepük az értékesítés területén
- Értékesítési controlling megvalósítása vállalati példán keresztül
- Hatékonyság növelő controlling, mérési és folyamati eszközök
- Jövőbe mutató informatikai megoldások, Big Data és öntanuló elemző szoftver használata az értékesítés hatékonyságának növelésére
- Management Information System (MIS) vs Sales Information System (SIS)
A hatékony értékesítési controlling helye, céljai és működésének sikertényezői
- Mire terjed ki az értékesítési controlling?
- Milyen további értékelési módszerek támogatják a sales működésének a vizsgálatát?
- Milyen szervezeti felépítés jellemzi az értékesítés és a controlling területét?
- Milyen mértékben működjön együtt a menedzsment, a controlling és az értékesítés terület az értékesítési munka értékelésében?
- Mi a controlling és mi a sales vezetők, munkatársak feladata?
- Az értékesítési controllingot végző sales szakember feladata, céljai, kritériumai, szükséges controlling ismeretek
- Teljesítményértékelő riportok, visszacsatolás, visszajelzés kiemelt szerepe
- Tailor-made teljesítményértékelő riportok
- Hogyan integrálja az értékesítési folyamatba a controll-tevékenységet?
Előadó: Kiss László, Sales Controlling vezető, AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe
10:30 – 10:50 Kávészünet
Értékesítési controlling és reporting
10:50 – 12:30
Hogyan integrálja a controlling funkciót és a további értékelő és hatékonyságmérő módszereket az értékesítési folyamatba?
- Hogyan zajlik az értékelési folyamat, milyen módszerek és eszközök adaptálása hasznos, érdemes, szükséges?
- Mit takar a controlling tevékenység? Milyen riportolási módszerek alkalmazása jellemző?
- Milyen részterületeket érint, illetve tartalmaz a sales riporting?
- Milyen irányba folyik rendszerint a riportolás?
- Sztenderdizáltak-e a riportolási folyamatok?
- Milyen gyakorisággal készítsen, milyen terjedelmű beszámolót?
- Milyen erőforrások és ismeretek szükségesek egy jól működő controlling ill. riportolási rendszer bevezetéséhez?
Mit és hogyan mérhet? – Vállalati megközelítés
- Stratégiai teljesítménymérés az értékesítés területén
- Az értékesítés szerepe a vállalati értékteremtésben
- Vevőértékelési módszerek
- A Balanced Scorecard integráló hatása
Előadó:Nagy Melinda, kontroller, Benteler Autótechnika Kft.
12:30 – 13:30 Ebédszünet
Mérések tervezése és végrehajtása
13:30 – 15:10
Értékesítési és Pénzügyi Kontrolling a gyakorlatban
- Stratégia alkotás és Üzleti terv készítése
- Az éves vállalati terv és az évközi „forecast” kontrolling-ja
- Piackutatási eredmények, elemzések, trend analízisek és értelmezésük
- Kulcs KPI-ok meghatározása – reporting finomhangolása a stratégiával
- Értékesítési & Pénzügyi Kontrolling – CF és P&L szemlélet az értékesítésben
- Product mix érzékenység vizsgálata
- Termék jövedelmezőség vizsgálata
- Hogyan támogathatja a Pénzügy az Értékesítést? KPI-ok, Értékesítési elemzések, Árfolyamhatások, költségek
- Versenytárs elemzési módszerek
- Értékesítési terv elkészítése “bottom-up” és “top-down” módszerrel
Előadó:Kiss László, Sales Controlling vezető, AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe
15:10 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 16:30
A Balanced Scorecard módszer, és az Economic Value Added az értékesítés controllingban
- Mi is az a Balanced Scorecard (BSC)? Mire jó az Economic Value Added (EVA)?
- Hogyan bontsa le a vállalati stratégiát az értékesítés szintjére?
- Mi számszerűsíthető a BSC módszerrel és mi nem?
- Mit lehet kiolvasni egy BSC-ból? Eredmények, adatok értelmezése, és prezentálása a stratégiai döntésekhez
- Munkatársak ösztönzése BSA scorecardok alapján, átlátható, motiváló KPI-ok meghatározása gyakorlati példákon keresztül
- Értékesítési teljesítmény kimutatása, fókuszpontok
Előadó: Kiss István, pénzügyi igazgató, Európa Alapkezelő ZRt.
16:30 Az első szemináriumnap vége
2.nap
08:30 – 08:55 Érkezés, regisztráció
08:55 – 09:00 Köszöntő az IIR részéről
Értékesítés támogató informatikai háttér
9:00 – 10:30
Értékesítést támogató informatikai háttér
- Milyen informatikai rendszerekre van szükség a hatékony értékesítéshez?
- Mi a CRM, a BI, az SFA, az ERP és a Reporting, DSS? Fogalmak és funkciók tisztázása
- Mik a jó informatikai rendszerek ismérvei? Hogy kell specifikálni egy értékesítés-támogató rendszert?
- Milyen információs és szoftveres rendszer ill. háttér támogatja az értékesítés gyors és folyamatos értékelését? (CRM és SFA rendszerek felépítése, típusai)
- BI – adatbázis elemzéssel kapcsolatos fogalmak: üzleti intelligencia, adattárház építés, adattisztítás, stb.
- A BSC és SFA informatikai támogatása
- Milyen informatikai háttér segíti a különböző együttműködő osztályok közötti információ-áramlást, az értékesítés számára szükséges adatok begyűjtését?
- Az adatbázis támogató jelentősége a sales napi munkájában: naprakész információk, vállalat-specifikus igények kielégítése, riportolás és értékelés
- A magyarországi specifikumok az értékesítési támogató rendszerek kapcsán
Előadó: Havas Levente, az IFUA Horváth & Partners principálisa, a Business Intelligence Kompetencia Központ vezetője (a vázlatpontok egyeztetése folyamatban)
10:30 – 11:00 Kávészünet
A sales manager és a sales team
11:00 – 14:30
A hatékony értékesítési csapat összeállítása
- Kiválasztás (HR és Sales együttműködésének keretei), felkészítés, tréningek (értékesítési, kommunikációs, személyiség, stb.)
- Célok – egyén és cég érdekei
- Eszközök – a call centertől a személyes értékesítésig
- Ösztönző-rendszerek kialakítása (lehetőségek a tiszta jutalékos rendszertől a fix bérezésig), egyéni és csoportsikerek
- Feladatkiosztás (időben, térben, mennyiségben, minőségben) és számonkérés
- Ellenőrzés, mérési lehetőségek (mit mérjünk és mit mihez hasonlítsunk, milyen következtetéseket érdemes levonni)
- Adminisztráció (mennyiség, minőség)
Előadó:Sipeki Irén, mestertanár, BGF KVIK és vezető tréner
Az előadásblokk közben:
12:30 – 13:30 Ebédszünet
14:30 – 15:00 Kávészünet
15:00 – 16:00
Lokációelemzés: az értékesítési elemző fontos feladata
- Komplex üzleti döntéstámogatás térinformatikai adatok felhasználásával, térképes megjelenítéssel és elemzéssel
- Értékesítés támogatása térinformatikai elemzések rendszer szintű alkalmazásával
- Statisztikai elemzések, értékesítési potenciál becslése
Előadó: Palotai Bálint principális, a Stratégiai, Innovációs és Sales Kompetencia Központ vezetője és Ádám Gábor, az Advanced Analytics Team vezetője, IFUA Horváth & Partners Kft.
16:00 A szeminárium vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2016. szeptember 22. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2016. szeptember 23. 17:00 |
Részvételi díj | 209.000 HUF+ÁFA |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |